19-04-2018 |

Via Universitària: Més de 40.000 estudiants mostren la realitat i les necessitats que tenen a la universitat

Arran del llançament de l'enquesta ViaUniversitaria aquest 2018, s'espera que els seus resultats contribueixin a l'orientació de polítiques unviersitàries i a l'evolució del sistema d'educació superior.

La Xarxa Vives d'Universitats dóna per finalitzat el treball de camp de la segona edició de l'enquesta Via Universitària.

Les dades obtingudes de més de 40.000 estudiants participants permetran conèixer i rebre informació sobre les condicions de vida, les formes d'estudiar, la vinculació amb la universitat, hàbits culturals, condicionants econòmics, i expectatives i valors i creences en relació a l'educació superior.

Els resultats i conclusions del programa, previstos per al maig de 2019, poden aportar elements útils que orientin propostes de millora en les polítiques universitàries i afavoreixin l'evolució del sistema d'educació superior d'acord amb els reptes del context socioeconòmic actual.

En la primera edició es va poder apreciar l'existència de diversitat en els perfils socioeconòmics i culturals de l'estudiantat universitari, signes d'inequitat i d'escletxa social que es veia reflectida en les diferències d'accés a programes de mobilitat internacional i en la diversitat d'expectatives de desenvolupament professional.

Via Universitària s'emmiralla amb les iniciatives com EuroStudent o ECoViPEU. En el primer cas, es comparen les dades a nivell europeu sobre la dimensió social de l'educació superior, incloent la mobilitat internacional temporal. En el segon dels casos, l'any 2011 ECoViPEU va ser la primera enquesta espanyola sobre les condicions de vida i participació de l'estudiantat.

Per ampliar la informació us deixem l'enllaç de la notícia.