23-02-2015 |

Via Universitària, una enquesta per conèixer les condicions de vida dels estudiants

Des de la Fundació Jaume Bofill i la Xarxa Vives d’Universitat impulsen l’enquesta Via Universitària, que té com a objectiu conèixer l’accés, les condicions d’aprenentatge, les expectatives i  els retorns dels estudis universitaris. L’enquesta es planteja tres preguntes clau, que sorgeixen de l’enquesta ECOViPEU i que tenen a veure amb les trajectòries dels estudiants i la millora de les polítiques per una banda, amb l’equitat per una altra i amb la diversitat dels estudiants.

A partir d’aquesta enquesta es persegueixen una sèrie d’objectius. En primer lloc, construir una base sòlida de coneixement, que aquest coneixement serveixi per consolidar noves propostes, crear aliances i potenciar un anàlisi i un debat propositiu.

L’objectiu és aconseguir el màxim de participació dels estudiants que formen part de les vint universitats de la Xarxa Vives que hi participen. Al llarg dels propers dies, cada universitat, també la Universitat de Barcelona, enviarà per correu als seus estudiants un enllaç per participar a l’enquesta. També hi podeu participar enviant un vídeo d’entre dos i tres minuts contestant una sèrie de preguntes sobre la vostra experiència universitària. Alguns estudiants ja hi han participat i podeu veure els vídeos al següent enllaç.

Podeu trobar tota la informació sobre l’enquesta a la web de Via Universitària