28-11-2018 |

Un 90% de les estudiants universitàries diuen que han patit assetjament, abús o agressió

Des del Grup Interuniversitari de Recerca de Gènere, Diversitat i Salut, que analitza la prevalença de la violència sexual entre els universitaris, s'apunten diverses dades que reflecteixen les dificultats que tenen els joves per percebre les diferents formes de violència.

En particular, l'estudi avalua la percepció de la violència de gènere. Entre les dades que afecten els joves universitaris, es conclou que un 11% creu que forçar una relació sexual no és violència. En aquest sentit, un 90% de les dones diuen que han estat víctima d'alguna mena de maltractament. En el cas dels homes, aquesta dada és del 56%.

Notícia a La Vanguardia, que recull més dades, juntament amb les aportacions de Conxi Fuentes, directora del grup des de la Universitat de Girona.