30-03-2017 |

S’apliquen descomptes als estudiants de rendes baixes

A Catalunya s’amplien els descomptes als estudiants de rendes baixes. Ha estat una mesura d’última hora avalats aquest dimecres pel Ple del Parlament, permetran que el curs vinent les matrícules universitàries siguin més econòmiques per a les famílies amb menys recursos, concretament les que tenen una renda que les situa en els trams 1 i 2 –els més baixos– de les beques equitat. Si fins ara aquestes ajudes els cobrien un 50% i un 40% del preu, ara ho faran en un 80% i un 70%, respectivament. Així doncs, s’aplicarà una major progressivitat a les beques equitat, i es farà per la via de la modificació aquest curs del decret de preus vigent. L’esmena, aprovada per unanimitat parlamentària, també preveu estendre el model de beques equitat als preus dels màsters. Aquesta ampliació de la cobertura de les beques arriba després d'una reivindicació de rebaiza dels preus dels graus que han tret els estudiants al carrer en més d'una ocasió, i que ha posat d’acord tots els rectors de les universitats públiques, que ja a l’octubre van reclamar una reducció progressiva del 30% de les taxes.

Per a més informació: http://diarieducacio.cat/pressupostos-2017-amplien-beques-universitaries-als-estudiants-menys-recursos/