03-11-2014 |

L'orientació professional coordinada: una aposta per la qualitat

El passat 28 d’octubre, Benito Echeverría, membre del Consell Assessor de l’Observatori de l’Estudiant i catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona, i Màrius Martínez, de la Universitat Autònoma de Barcelona, van presentar la Guía de orientación profesional coordinada. Manual práctico para una orientación de calidad en el ámbito educativo editada per la Fundació Bertelsmann.

Aquest treball és una adaptació de la guia realitzada a Alemanya per la mateixa fundació Bertelsmann Stiftung, el grup de treball federal Schulewirstchaft (Escola - Economia) i la consultoria MTO Psychologische Forschung und Beratung GmbH. La publicació en castellà servirà d’ajuda a instituts d'educació secundària, amb ensenyaments obligatoris i postobligatoris, i a centres de formació professional per dissenyar i aplicar els seus propis plans d'orientació professional dual amb èxit. No obstant, també pot ser útil per a altres centres formatius o fins i tot oficines d'ocupació o de joventut.

Segons els autors, per aconseguir que els alumnes disposin d'eines suficients a l'hora de triar el seu camí professional és imprescindible que l’orientació professional es faci de manera coordinada amb tots els actors rellevants del seu entorn. Per aquest motiu, l’obra posa les bases per desenvolupar un sistema d'orientació professional coordinat i de qualitat amb el suport i la col·laboració d'agents educatius, empreses i altres institucions. Aquest, inclouen, ha de ser un sistema que posi en valor tant les qualitats, el talent i les competències de cada alumne com les necessitats concretes del mercat laboral.

L'acte de presentació de la publicació es va celebrar en l'Espai Bertelsmann de Madrid i també va comptar amb la participació de Francisco Belil, vicepresident de la Fundació Bertelsmann; Karsten Hammer, un dels autors de l’edició original en alemany; Victor Cuevas, orientador professional; i Montserrat Gomendio, secretària d'Estat d'Educació, Formació Professional i Universitats.