13-10-2015 |

L'Observatori de l'Estudiant participa en les jornades d'Estudis de la Joventut

El Centre Cultural La Nau de La Universitat de València va acollir, el passat 1 i 2 d’octubre, les jornades d’investigació “Pasado, presente y futuro de los estudios de juventud. 30 años de estudios de juventud en España”. Aquestes jornades van estar organitzades per la Red de Estudios Juventud y Sociedad (REJS), formada per vuit grups d’investigació de diferents universitats espanyoles amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament i la consolidació del camp d’estudis de la joventut.

L’Observatori de l’Estudiant va presentar dos propostes de comunicació que van estar acceptades, per la qual cosa els estudiants autors de les propostes van assistir a les jornades, acompanyats de la directora de l’Observatori de l’Estudiant, Àngels Alegre.

Durant el matí del dijous va tindre lloc la sessió inaugural que va comptar amb les intervencions de diversos ponents entorn el recorregut històric i la situació actual dels estudis de joventut. Antonio Ariño va parlar dels estudiants universitaris i, després d’una pausa per dinar, van començar les intervencions dels diversos grups d’investigació d’estudiants.

Abel Ávalos i Héctor Xaubet, alumnes integrants del grup de Participació Política de l’Observatori de l’Estudiant, van ser els encarregats de presentar el dijous per la tarda la seva comunicació La participación y la implicacion universitària de los estudiantes de grado de la UB. Igualment va assistir Joan Manuel Sánchez, membre també del grup de Participació Política. La presentació va consistir en una exposició del tema d’estudi així com d’una breu referència a l’estat de la qüestió per, a continuació, introduir els objectius, hipòtesis generals i metodologia de l’estudi. Finalment, es va donar una pinzellada sobre els resultats de la prova pilot.
Per una altra banda, el grup de
Salut i hàbits saludables va ser-hi present amb la comunicació Adherencia a la dieta mediterránea en estudiantes de Ciencias  de la Salud . En aquest cas, el portaveu del grup, Octavi Salarichva realitzar la presentació de la comunicació presentant els principals resultats de la seva investigació sobre els hàbits alimentaris dels estudiants del Campus de Bellvitge dels graus de Podologia, Infermeria, Odontologia i Medicina de la UB.

Les jornades van concloure el divendres 2 amb la constitució del Comité de Investigación en Estudios de Juventud de la Federación Española de Sociología.