29-11-2016 |

L’Observatori de l’Estudiant de la Universitat de Barcelona rep la visita de l’Observatori d’Estudiants i Egressats de la UNED de San José de Costa Rica

El passat 14 i 15 de novembre, l'Observatori de l'Estudiant va rebre la visita de l'Observatori d'Estudiants i Egressats de la UNED de San José de Costa Rica que, segons la informació de la seva representant, Francia Alfaro Calvo, es va crear inspirat en l'Observatori de l'Estudiant de la UB, per la qual cosa durant la visita de Francia es van poder constatar molts punts de trobada i de projectes comuns en el coneixement de les condicions de vida i estudi dels estudiants d'ambdues universitats. Igual que l'Observatori de l'Estudiant de la UB, aquest Observatori de la UNED de San José de Costa Rica té per objectiu generar informació sobre els perfils, necessitats i condicions dels estudiants, entre d'altres, que serveixin per a la presa de decisions pel disseny i execució de polítiques vinculades a l'atenció dels estudiants.

L'agenda de les sessions va contemplar les següents presentacions:

El dilluns 14 de novembre, la directora de l'Observatori de l'Estudiant de la UB, Àngels Alegre, va realitzar una presentació general del projecte, seguida per la presentació de l'Observatori dels Estudiants i Egressats de la UNED de San José de Costa Rica per part de Francia Alfaro. Tanmateix, Daniel Bernal, becari de l'Observatori de l'Estudiant va presentar l'estudi de l'enquesta de condicions de vida i participació dels estudiants de la UB (ECoVIPEU UB) i, per finalitzar aquesta sessió, Carlos Viché, estudiant de la doble titulació de Matemàtiques i Física i membre del grup de treball d'Inserció de Doctors UB, va presentar aquest projecte.

El dimarts 15 de novembre, Isaac Calduch, estudiant de màster d'Innovació Docent, i Alex Urrego, estudiant de Doctorat d'Historia Econòmica, van presentar l'estudi que estan realitzant en el marc del grup de treball d'Expectatives dels estudiants que acaben d'accedir a la UB. Posteriorment, Lidia Daza, professora del Departament de Sociologia i assessora científica de l'Observatori de l'Estudiant va presentar diferents investigacions sobre l'àmbit dels estudiants en les que està participant.

Les sessions van ser una interessant experiència per ambdues parts amb importants contribucions i aportacions. L'Observatori i el grup que hi formen part, es complauen dels resultats de les reunions i esperem que aquesta trobada sigui una punta de llança en el desenvolupament de les relacions internacionals dels dos projectes.