17-10-2014 |

L’Observatori de l’Estudiant, exemple de participació estudiantil universitària al VI Encuentro de Representantes de Estudiantes Universitarios

Aquesta setmana s’ha celebrat a Santander el VI Encuentro de Representantes de Estudiantes Universitarios organitzat per la Coordinadora de Representantes de Estudiantes de Universidades Públicas (CREUP). La cita, dividida en tres jornades, és la principal reunió de política universitària des de la perspectiva estudiantil que es celebra a l’Estat.

L’Observatori de l’Estudiant hi ha estat present participant en la taula rodona “La Participación Estudiantil en la Universidad Española”. Aquesta taula va tractar el paper dels estudiants en la política universitària estatal i autonòmica, com Bolonya ha afectat a la participació activa dels estudiants, així com la situació de la participació estudiantil en l’actualitat. La secretaria executiva de la RUNAE (CRUE) i la presidència del Consell Estatal d'Estudiants de Medicina, també van participar en aquesta taula moderada per el vicepresident d'Organització de CREUP.

La trobada també ha dedicat taules rodones a la dimensió social de l'estudiant, en la qual va participar la presidència del Consell d’Estudiants Universitaris de Catalunya (CEUCAT), l'estructura i oferta acadèmica universitària, el futur de la Universitat iberiomaricana i la empleabilitat dels graduats universitaris. Entre els assistents de l’àmbit català també destaquen la secretaria general del Consell de l’Alumnat de la UB, dos representants d’estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona i un represetant de la Universitat Ramon Llull.

Aquesta edició ha estrenat un nou format combinant conferències durant el matí i grups de debat i tallers d'habilitats personals durant la tarda. D’aquesta manera, s’evidencia que les jornades són també el principal esdeveniment de la Escuela de Participación Estudiantil (EPE), creada per CREUP l’any 2011 amb l’objectiu de formar als representants d’estudiants i garantir la qualitat de la política universitària.

més informació