13-10-2016 |

La universitat espanyola es la quarta més cara de Europa.

La pujada de les matrícules universitàries està arrossegant a les universitats espanyoles a ser unes de les més elitistes d'Europa, només pel darrere de les de Regne Unit, Irlanda y Holanda, segons una notícia publicada a El Periódico. (llegeix la notícia completa aquí).

Encara que, la pujada del preu de les matricules ha estat generalitzada a totes les comunitats autònomes. Aquesta noticia assenyala que existeixen diferències abismals entre comunitats autònomes. En tant que, mentre que la mitjana espanyola està en els 1.100 euros, a Catalunya el preu mitjés a prop del doble (2.011). Si comparem aquests preus amb els de les matrícules d'altres països europeus, es veu de forma clara una politca, molt diferent. Ja que els Països Nòrdics, i fins i tot Grècia, segueixen apostant per la matriculació gratuïta, i altres com França (189) i Alemanya (200), aplicant preus mínims.