19-10-2015 |

IV Jornada UNIDISCAT

UNIDISCAT (Universitat i Discapacitat a Catalunya) va celebrar el divendres 9 d’octubre la seva quarta jornada, dedicada en aquesta ocasió a donar una visió internacional dels serveis i les polítiques de seguiment a la comunitat universitària amb necessitats educatives especials. Amb la voluntat de donar un caire internacional al projecte, un dels objectius principals de la jornada va estar el de facilitar una visió del nostre entorn amb la finalitat de contrastar el que es fa a Catalunya amb els serveis i experts d’altres països per així disposar d’un marc conceptual i de treball més ampli.

La Facultat de Geografia i Història va ser l’encarregada d’acollir la jornada, que es va dur a terme durant tot el matí del divendres a l’Aula Magna. Després d’una benvinguda institucional a càrrec de Claudi Alsina i Català, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, i de la sessió inaugural dedicada a la tasca d’UNIDISCAT a càrrec del president de la seva Comissió Tècnica, Jesús M. Prujà i Noé, van tindre lloc les ponències dels diferents grups internacionals.
Joan Guàrdia, assessor dels grups de treball de Participació Política i Socioeconòmic de l’Observatori de l’Estudiant, juntament amb Emili Soro i Toni Vilà, tots tres assessors d’UNIDISCAT, van ser els encarregats de presentar la primera ponència. Sota el títol Anàlisi de la situació dels serveis d’atenció a l’estudiantat en l’entorn europeu, el seu treball va oferir una visió sobre els diferents models i estratègies adoptats a les universitats europees per donar resposta a les necessitats dels estudiants, concretament aquelles que són especials.

Seguidament, les ponències van anar a càrrec d’altres experts d’àmbit internacional. Bruno Mancini, expert provinent de Canadà, va explicar diverses experiències sobre els serveis d’accessibilitat de la universitat canadenca de Guelph. Per la seva banda, Kari Steindal, va centrar la seva ponència en els serveis de suport  a estudiants amb Síndrome d’Asperger a la University of Oslo (Noruega), i finalment E.A. Draffan, de la University of Southampton, va parlar de l’accessibilitat en els continguts digitals.

La jornada va cloure a les 14h amb la intervenció de Claudi Alsina i Català, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya. Podeu trobar totes les ponències al següent enllaç.