11-06-2014 |

Finalitza la segona edició de la Escuela de Formación y Debate Estudiantil

La segona edició de la Escuela de Formación y Debate Estudiantil, que va ser anunciada en una notícia anterior, ja ha completat les seves cinc jornades. Cada una d'aquestes s'ha centrat en un aspecte concret de l'educació superior i la política universitària des dels protagonistes fonamentals de les mateixes, els estudiants universitaris.

La primera jornada va estar dedicada a la participació estudiantil amb una conferència de María José Romero Aceituno on es van repassar les formes de representació estudiantil i es va reflexionar sobre les motivacions de l'estudiant a participar així com l'ètica en la participació i representació estudiantil. La segona jornada, en canvi, es va centrar en dos eixos temàtics: la internacionalització de l'educació superior, d'una banda, i la formació, competències i empleabilitat, d'un altra, a través de dues ponencies d'Anna Ladrón i Martín Martín.

La tercera jornada va estar a càrrec de Jorge Martínez, sotsdirector de la Càtedra UNESCO. La sessió va centrar la reflexió i el debat en el govern de les universitats, la seva governança i el seu finançament. Les formes d'elegir el rector, el pes que ha de tenir l'estudiantat en els òrgans de govern, els preus de matrícula o la política de beques, van ser només alguns dels temes tractats. La quarta, va comptar amb la presència de Fernando Miguel Galán de l'European Students Union. Durant aquesta sessió es van debatre els aspectes més rellevants en les diferències i similituds entre els diferents sistemes de representació estudiantil que hi ha a Europa dins de l'Espai Europeu d'Educació Superior.

Finalment, els temes tractats en la cinquena jornada van ser diversos però amb un component comú, la rellevància directa en el desenvolupament de la defensa dels interessos dels estudiants des de la representació estudiantil.

Tota la documentació de les sessions, es pot trobar disponible en línia a la web.