20-10-2014 |

El grup de treball d’Educació i Pobresa, un dels experts de la taula rodona “Educació, economia i pobresa”

Divendres passat, el grup de treball d’Educació i Pobresa de l’Observatori de l’Estudiant va participar en la taula rodona «Educació, economia i pobresa» que es va celebrar a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona amb motiu del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa. Salvador Busquets, director de Càritas; Germà Bel, catedràtic d’Economia de la UB; i Gregorio Luri, pedagog i filòsof, també van intervenir en aquesta taula presidida pel rector i moderada per la comissionada per al Desenvolupament Social i Envelliment.

Abel Àvalos, estudiant del màster de Sociologia: Transformacions Socials i Innovació, i Debora García, graduada en Educació Social, van ser els dos membres de l’Observatori de l’Estudiant encarregats de representar al grup de treball d’Educació i Pobresa en l’acte. Aquest grup, actiu des de juliol, té per objectiu estudiar l’impacte de la pobresa sobre l'accés a l’educació superior i l’adaptació durant el primer any de la mateixa.

En la seva intervenció, que va obrir la taula rodona, van presentar el marc teòric que el grup ha treballat per l’estudi, oferint una explicació rigorosa sobre com la manca de recursos materials, culturals i socials, afecta l’educació. També van comentar com les intervencions polítiques tenen un impacte directe a l’accés a l’educació de persones amb menys recursos, sostenint que en el sistema educatiu es detecta un mecanisme de filtres que segrega en funció dels recursos de l’alumnat.

Per últim, van llançar diferents propostes  per lluitar contra les desigualtats educatives que actualment es produeixen. Fer polítiques públiques educatives que impliquin les comunitats en les preses de decisions, aplicar un sistema de beques inclusiu i oferir orientació i informació, són algunes de les possibles intervencions proposades pel grup de treball d’Educació i Pobresa de l’Observatori de l’Estudiant.

Aquí trobareu el text complet de la Ponència.